Tonårsmorsor blir allt vanligare..



Jag vet att jag har tagit upp det här förut, men det känns som att det är dags att ta upp det igen..

Tonårsmorsor blir allt vanligare och vanligare som ni kanske har märkt? Nog är det sött med barn, familj osv. Men att få det i så pass unga år som 14-18 år? Egentligen så skiter jag fullständigt i om man är 12 eller 40 när man får barn, men vem vill egentligen släppa sin egen ungdom för att uppfostra ett barn? Okej, det där lät kanske lite fel.. men vi är bara unga engång i livet.


(bild lånad här)

Det är nu vi ska vara olydiga, smygröka runt husknuten och dra vita lögner för föräldrarna! Inte skaffa barn? När jag var mellan 13-17 år så hade jag den roligaste tiden i mitt liv. Och jag skulle mer än gärna vilja uppleva den igen.. jag vill inte bli gammal. Jag vill inte dö utan att ha fått leva livet.

Men det kanske inte är lika viktigt att leva och ha kul längre? Allting verkar ju bara handla om att få en bra utbildning, ett bra jobb, familj och en stadig ekonomi. Är det de som ingår i tonåren? Ska man tänka på framtiden redan som 13 åring? Nä det tycker jag verkligen inte.



(bild lånad här)

Men det här är ju min åsikt. Jag säger inte att ni ska hålla med mig heller, men tänk efter innan ni bestämmer er för att föda ett barn. Det är säkert underbart och jag har ingenting emot er som är unga morsor, utan tvärtom!

Jag beundrar er som har barn och som tar bra hand om barnet! Ni är helt fantastiska som klarar av det :) Men jag skulle aldrig själv skaffa ett barn i så pass ung ålder. Aldrig. Och det har jag inte gjort heller iof ;) .

Jag vet att jag skulle klara av att ta hand om ett barn, men jag tänker inte skaffa ett förens jag känner att jag har levt min ungdom klart och är redo för att ge all min tid och kärlek till barnet.

Hoppas ni inte tog illa upp och förstod att jag inte menade nå illa mot er som är unga mammor.

Kommentarer
Postat av: saka bashii

hahahahahhahahahahhah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0