Att banta eller inte ?


Det är mycket snack kring det här med bantning.. och jag håller självklart med att en del överdriver totalt! Om dom redan är smala, väger normalt/lite och inte växt klart ännu så tycker jag att det är fel att börja banta.

Men är man som jag, inte tjock och inte pinnsmal så tycker ja det är okej. Jag tänker inte gå runt i en kropp jag inte trivs med, med en massa extra kilon bara för att jag är "normal" och väger som man "ska". Så jag äter gärna jätte lite i en vecka och får bort några kilon snabbt och sedan fortsätter äta nyttigt efter det.

Det kanske inte tas som hälsosamt, men det är i en vecka och det är MIN kropp. Jag skiter i hur ohälsosamt folk säger att det är, för det är ändå MIN kropp och det är JAG som ska bära runt på den. Och trivs man inte i sin kropp eller med sitt utseende så är ju inte ens självförtroende på topp heller. Och ett självförtroende är bra, det ska man ha! Man ska kunna kolla sig i spegeln och älska det man ser och trivas med hur man ser ut. Så att äta lite i en vecka är helt okej tycker jag. Men inte om man redan är pinnsmal osv..

Och alla kanske inte har så lätt att gå ner i vikt eller har en ämnesomsättning som är hög eller funkar som den ska. En del kan äta hur mycket som helst utan att öka det minsta i vikt eftersom dom har en bättre förbränning och en bra/hög ämnesomsättning. Medans vissa kan äta tex en chokladkaka och gå upp i vikt av den. (När ämnesomsättningen går på lågvarv är det INTE kul.)

Jag uppmanar inte folk till att banta, utan det jag vill få fram är att folk ska sluta vara så emot folk (som klassas som normalviktiga) som vill bli av med några extra kilon snabbt för att må bra och trivas i sin kropp.

Kommentarer
Postat av: Lisa

haha :D

Tack :)

2010-03-24 @ 21:45:49
URL: http://pluggen.blogg.se/
Postat av: Nina

Men i grund och botten sitter det inte i kilorna utan i självkänslan. kram

2010-03-25 @ 00:00:21
URL: http://nmisaxon.blogg.se/
Postat av: KATH

KOLLLAAA :D

2010-03-25 @ 17:27:28
URL: http://sbandvk.blogg.se/
Postat av: sarahlynea

jag tycker inte man ska banta, man ska bara äta nyttigt och ofta. och leva ett hälsosamt liv och träna, sen får man den kroppen det är meningen att man ska ha! och att sträva efter någonting annat är bara onödigt och dumt.

2010-03-27 @ 16:42:14
URL: http://sarahsundberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

nice blog

2010-09-20 @ 15:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0