Varför skaffar man barn?




Jag har alltid undrat vad folk tänker som skaffar barn som ung. Och med ung menar jag mellan 13-20 år. Eller ja, 20 är okej, men allt under det känns lite "Kolla på mig, jag ska ha barn". Det känns inte så seriöst och jag tror knappast att dom vet vad dom ger sig in på riktigt.

Jag såg på unga mödrar för ett tag sen
och då sa en tjej där nånting i stil med "Jag vill inte byta blöjor hela dagarna, jag vill hinna leva lite också", ja nå sånt. Men vad fan tänker hon med egentligen? Det var HON som ville ha barn och då borde hon ha fattat att ungdomen och privatlivet försvinner i några år tills barnet inte är så beroende utav blöjbytning, amning osv.

Jag har absolut ingenting emot dom som får barn som ung, det har jag absolut inte! Utan jag kan istället bli mer sugen på att skaffa barn när ja ser att någon i min ålder eller någon jag känner har skaffat det. Men då tänker man till och inser att det kanske inte är dags ännu..

Jag vill ha en karriär som skådespelerska och vill kunna flytta runt, resa, leva, festa osv ett par år till. Jag är snart 20 år och har knappt hunnit göra nånting i mitt liv ännu. Så nå barn blir det inte på åtminstone 5 år får vi hoppas? ;) Blir jag gravid så blir jag. Men då ska det vara med rätt person också och inte något fyllo man träffat på en krog.

Men jag har ju min Dennis ;) Så förhoppningsvis så slipper jag skaffa barn med nått random fyllo som jag träffat ute på en krogrunda med tjej kompisarna en onsdags kväll.



Kommentarer
Postat av: Linnea - svartvitnyans

Sv: ajdå d va synd :/

Hoppas du har de bra annars :)

2010-06-16 @ 19:04:00
URL: http://svartvitnyans.blogg.se/
Postat av: B R O W N S U G A R

man måste absolut va mogen för att skaffa barn. Det är inget man bara gör

2010-06-16 @ 20:07:34
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: Anonym

När man fyllt 18 år är man myndig, då blir du "vuxen". Bara för att man är 18-20 år så betyder det inte att man är omogen, festar varje helg och vill fara ut och resa eller liknande. Det finns många tjejer som är väldigt mogna av sig, som älskar att ta hand om sig själva och andra och inte låta föräldrar försörja en och ta hand om en.



För mig handlar det inte så mycket om ålder, det viktigaste är väl ändå att barnet har mat på bordet och rena kläder och mår bra? Då är man en duktig mamma! Oavsett ålder..



Man ska helst kunna försörja sitt eget barn, utan hjälp av soc eller liknande. Det är väl då man är "redo" för att skaffa barn, när man klarar av den ekonomiska delen.



Men självklart tycker alla olika, det är många unga tjejer som blir gravida oplanerat men aborten finns inte i tankarna och viljan att behålla barnet som finns i magen blir allt större och större.



Dessutom så är kvinnokroppen "gjord" för att föda barn i åldern 18-23. Många som inte vet det, men det är då kroppen läker bäst dessutom. Förr i tiden var det normalt att kvinnorna skaffade barn tidigt, men nu ser världen det som en skam nästan. Tycker det är sjukt!



Varför inte stötta alla unga föräldrar istället för att kolla snett på dem? :)

2010-06-17 @ 14:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0