Skådespelare - ett hårt yrke.


Hej! Idag slutade vi kl 21.00.. det drog ut en kvart på tiden men det var ju inte så farligt. Men idag har vi som sagt repeterat som svin igenom nästan hela pjäsen som vi håller på med.

Fast det vart lite påskjutet med reptiderna och allt pga mig. Mitt under en repetition så fick jag ett litet gråt anfall.. Jag skulle säga en replik och sen just när jag avslutat den skulle jag säga en annan direkt efter utan att andas, och då small de..

För det där lilla så bröt jag ihop och började gråta. Jag kände verkligen att jag inte orkade nåmer.. Det känns som att hela gruppen är emot mig pga mina försovningar och sen börjar dom klaga o säga att jag inte ens får ta ett andetag mellan replikerna. Och det kom ju från rätt käft också..

Ja, men de var inte alls bara pga det som var själva orsaken till att jag började gråta. Utan det var så mycket mer som inte kändes bra och som fått/får mig att må dåligt. Så alla känslor och allt kom ut samtidigt när dom började klaga på det dära.. Då tänkte jag ba "Nä nu får det fan vara nog, jag orkar inte mer".

Visst jag kanske är urkass på att komma i tid eftersom ja sover dåligt. MEN, jag håller alltid tiderna när jag väl är där och jag är alltid redo att börja jobba medans jag får vänta på alla andra som håller på snacka om nå helt annat eller bara allmänt flummar omkring.

Men konflikter och utbrott osv inträffar ju när man hela tiden är med varandra och jobbar med varandra. Så mycket känslor som vi känner och jobbar med varenda dag tar väldigt mycket på en. Att jobba med känslor är inte det lättaste och det kan lätt hända att ens riktiga känslor tar över vid sånna lägen. Det är därför man måste lära sig att när man är på scen är man i sin skådespelarkropp och man är inte sig själv. Ens privata känslor och bekymmer ska man kunna koppla bort totalt om det ska funka fullt ut.

Men i dag så brast det för mig, för mina privata känslor tog över och det vart alldeles för mycket för mig. Men en halvtimma senare efter en massa snack med dom i gruppen så kunde vi fortsätta efter schemat igen.

Så att vara skådespelare är inget lätt yrke.. det är väldigt tidskrävande och tar väldigt mycket på en. Så därför gäller det att se till att vara utvilad och pigg hela dagen ut. Men det är ett förbannat roligt jobb.. så även om man känner att man inte längre orkar med vissa dagar så är det bara att rycka upp sig och tänka på "vad är det jag vill egentligen?", "varför är jag här? Jo för att bli skådespelare!" och då triggas man upp och fortsätter ge järnet!

Men nu tänkte jag gå och lägga mig, Puss!

Kommentarer
Postat av: Girly

Usch inte kul när det bristerm själv kan jag aldrig hålla tillbaka tårarna är jag ledsen eller arg kommer tårarna utan att jag kan hindra dem.

Men brukar vara skönt efteråt.



Ha en bra dag Puss Girly

2010-02-01 @ 09:20:10
URL: http://girlysworld.blogg.se/
Postat av: Kreativa? Not

Varför ringer dom inte och väcker dig? Om en ringer varje morgon och väcker dig behöver dom ju ringa ca två samtal var i månaden sen är ju det problemet löst? Vad är problemet? ;)

2010-02-01 @ 19:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0