Mina drömyrken som liten.


När man var liten så ville man bli mycket när man vart stor. En del yrken finns kvar i ens tankar och man vill fortfarande bli det och en del har man helt vuxit ifrån.

När jag var liten ville jag bla bli:

POLIS.


Anledningen till varför jag ville bli polis var väl för att jag tyckte det var tufft med pistol och så ville ja lösa brott! HAHA.


"POPSTJÄRNA"/ARTIST.



Den här drömmen höll i sig länge kan jag säga. Fast nu när jag nästan är 20 år så har jag faktiskt insett att jag inte kan sjunga, men jag tycker fortfarande det är roligt att sjunga! Dock lite pinsamt.. kanske därför man sjunger mest på fyllan? haha.



DETEKTIV.

HAHA JA! Ni skulle bara veta hur jag var som liten.. jag kunde sitta vid mitt skrivbort med låtsas telefoner och ta emot samtal från "folk" som ville ha min hjälp. HAHA, den här drömmen satt också i sig några år. Jag och min kompis Sanna gick runt och stoppade upp lappar överallt där det stod att vi var detektiver och att dom kunde ringa oss om dom tappat bort nå m.m. HAHAH, ja fyfan så kul det var.


FÖRFATTARE.



Jag hade väldigt livlig fantasi som liten och jag ÄLSKADE att skriva historier, berättelser m.m. Jag kunde ta ett sånt där skrivhäfte som man får i skolan och skriva en berättelse i hela den och sen göra ett omslag på den så den vart som en bok. Jag har faktiskt kvar dom böckerna jag gjorde.. ;) haha. Ja författare hade jag även kunnat bli idag men jag vill ha lite mer "action" än så i mitt liv.


SKÅDESPELARE.



Ja, sist men inte minst så ville jag bli skådespelare! Den drömmen kom redan då jag var 5-6 år och såg en film vid namn "Besökarna" där Kjell Bergqvist spelar en av huvudrollerna. Det var även i den filmen jag lärde mig svära, eller rättare sagt BÖRJADE svära ;) Var ju tvungen att göra det om jag skulle kunna säga hans repliker!

Ja, av någon anledning vart jag både förälskad i han, filmen och hans yrke!
Jag ville bli som han! Och här är jag nu, jag har inte gett upp min dröm och går därför nu en skådespelarutbildning som slutar nu i juni.



Vad ville ni bli när ni var små? Finns det något speciellt yrke som ni fortfarande är intresserade av och ännu vill bli? Eller har ni ingen aning om vad ni ska göra eller vill bli?

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: men tack så mkt!:) haha jag minns inte, tror jag ville bli dagisfröken! hahaha

2010-04-15 @ 18:55:25
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

har också velat bli skådespelelare och författare =)

2010-04-15 @ 19:22:17
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: En Romantisk Saga

Åh vad roligt att vara detektiv :D

2010-04-16 @ 11:14:00
URL: http://enromantisksaga.blogg.se/
Postat av: Ingrid

konstigt att de ska vara så svårt att få jobb inom det man vill :(

2010-04-16 @ 18:27:57
URL: http://lillsiz.blogg.se/
Postat av: LISA [lising.blogg.se]

Haha, jag ville också vara detektiv :P jag hade till och med en liten bricka med mitt namn och ett kort jag visade upp ^^ haha!

2010-06-07 @ 23:10:47
URL: http://lising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0