Då var det ju det här med svartsjuka..




Jag har funderat på det här med svartsjuka.. Varför ska man vara svartsjuk egentligen ? och VARFÖR är man det? Jo, för att man är rädd att mista den man älskar. Svartsjuka finns inte bara i föhållanden utan även i vänskap. Jag har blivit svartsjuk många gånger då tex min bästa vän har varit med någon annan polare jätte mycket..

Så svartsjuka finns inte bara i förhållanden (pojkvän&flickvän alltså), utan även i vänskapen. Är man rädd att mista den man älskar så blir man oftast svartsjuk och lite ego om sin pojkvän/flickvän eller bästa vän/vän.

Jag hatar att jag är så pass svartsjuk av mig. Jag försöker att inte vara det.. men jag har så pass svårt att lita på människor eftersom jag har blivit sviken gång på gång i mitt liv. Så det är väl därför jag är så svartsjuk som jag är ?

Det är väldigt jobbigt men jag tror att man växer ifrån det tillslut. Man mognar och inser att det inte är lönt att vara svartsjuk nåmer.. Tror jag iaf ;)

Är du/ni svartsjuk/svartsjuka av er?


Kommentarer
Postat av: nadja

jag är svartsjuk av mig, det är liksom mänsligt, men jag vet gränsen för vad som är värt att bli svartsjuk och inte svartsjuk =D

2010-09-13 @ 19:55:20
URL: http://pluttennadii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0