Övervikt - Jag förstår inte ?




När jag ser den här bilden så blir jag så jävla äcklad men ändå så ledsen. Hur fan kan man göra sådär mot sig själv eller sina barn?

När jag ser program där det har gått så långt för vissa så att dom inte ens kan resa sig upp ur sängen så blir jag så jävla ledsen. Jag fattar inte hur man kan göra sådär mot sig själv och sin kropp? När man ser hur man ser ut och inser att man inte längre orkar röra på sig så fattar jag inte varför man inte tagit itu med problemet tidigare?

Varför söka hjälp när man är nära gränsen på att dö av sin övervikt? Varför inte göra någonting åt det direkt man märker att det börjar gå för långt..? Blir så ledsen över sånt här.. jag tycker det är så hemskt och sorgligt.

Jag skulle aldrig låta det där hända min kropp eller mina barn. Man mår ju inte bra av det? och inte personerna i ens omgivning heller. Jag tycker det är förfärligt hemskt..

Kommentarer
Postat av: Nina

Tyvärr inser de som blir som mest överviktiga inte att de är det eftersom de i många fall lider av hetsätningsstörning som är en sjukdom. Precis som tex anorektiker missbedömmer sin storlek på kropp, precis så bedömmer de som lider av hetsätningsstörning. Sen är det många faktorer som spelar in och jag håller verkligen med dig- det är sorligt. Sen tror jag att det är "lättare" att säga till en väldigt mager person att h*n är för smal. Det är mer acceptabelt än att säga till någon att denne är för fet. Därför tror jag att de som lider av sådan kraftig övervikt inte får lika många kommentarer om sitt problem vilket gör att det lätt kan bli så att de aldrig ser den riktiga bilden av sig själv, utan bara den förnekade och förvrängda bilden.

2010-03-11 @ 21:18:40
URL: http://nmisaxon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0