Kändisar - en tvingad förebild?


Bara för att man är en kändis, är man då tvingad att vara en förebild för hela jordens jävla befolkning då? Folk har väl en egen hjärna att tänka med. Dom kan väl inte överlåta sin hjärna till kändisarna? Om en kändis bantar ner sig eller gör si och så, så måste man ju inte göra detsamma? Man har väl en egen hjärna att tänka med och kan man inte inse vad som är rätt och fel så är det väl ens eget fel.

Blir så less att folk lägger så stor press på kändisarna och tvingar dom till att vara förebilder för andra. Dom är helt vanliga människor som råkar vara kända inom ett visst område som dom jobbat sig till.

Folk verkar inte inse hur jävla jobbigt det är att vara känd. Att ytterligare lägga en stor press på dom och tvinga dom till att vara förebilder åt andra människor är helt fel tycker jag. Inte undra på att så jävla många kändisar knarkar ihjäl sig eller tar självmord. Dom behöver knarket för att orka med en dag i deras liv. Dom får inte ens se ut som dom vill eller banta/äta upp sig till en film? Det är väl förfan deras liv och deras val.

Nog förstår jag vad ni menar med att dom inte ska hålla på rikta in sig på en size sero figur tex, när det finns unga flickor som ser upp till dom och vill se ut som dom. Men då tycker jag hellre man ska ha ett snack med sin unga dotter och försöka få hon att förstå att det inte är så hon måste se ut för att vara omtyckt. Och även få en att förstå att 90% av alla bilder är tillfixade och att dom egentligen ser hur skabbiga ut som helst utan allt smink osv.

Att vara en bra förebild för dom unga är föräldrarnas ansvar anser jag och inte kändisarnas. Eller vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: jOSSA

det var jättebra skrivet, håller verkligen med dig! man har ju en egen hjärna o tänka med :)

2010-03-13 @ 15:09:50
URL: http://josya.blogg.se/
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

Jag tycker inte det handlar om känd eller inte känd!

Utan jag tycker det handlar om det Mänskliga ansvaret!

Alla har vi ett ansvar för andra på vår jord / omgivning.

Sen är ju ingen perfekt heller , och det ska ingen förvänta sig.

Men jag kan bli arg på folk som Kisse som säger nej men jag har inte skrivit på att papper om att jag ska var förebild.

NEj det har vi inte,

Men det ingår faktiskt ett ansvar i att vara människa också inte bara massa kul!

T.ex.

Jobba.

eller som ha där vara en mänskliga förebild utefter dina egen behov :P

2010-03-14 @ 08:24:12
URL: http://myzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0