Dating in the dark.




Igår började det nya programmet "Dating in the dark" på kanal 5. Kikade hela programmet medans jag promenerade på bandet..


Jag vet inte riktigt om jag tyckte om det.. Visst, det var rätt underhållande att kolla på och det var ändå kul att se hur mycket utseendet på en människa verkligen betyder!

Först får deltagarna dejta i mörkret några gånger och sen är det dags att få se den man dejtat och avgöra om man vill fortsätta träffas eller inte.

Och igår var det två tjejer som flydde iväg efter att dom sett killarna dom dejtat. Tänk att utseendet spelar så stor roll ? Dom kom jätte bra överens i mörkret och gillade varandras personligheter osv. Men när dom fick se varandra så ville dom inte fortsätta träffas..?

Jaa.. det är alltså inte bara insidan som räknas. Det är utsidan som ger insidan en chans brukar man väl säga?

Visst jag är också rätt kräsen när det gäller killar.. Eller jag var! Nu försöker jag att inte vara lika kräsen utan verkligen se personens insida också och inte bara gå efter utseendet.. ;)

Om man tycker om en killes insida enormt mycket så brukar faktiskt inte utsidan spela så stor roll i längden. Det är ju inte så att man skulle dumpa sin kille ifall han helt plötsligt vart ful.. Nä för om man verkligen älskar han för den han är så lämnar man ju inte han på grund av utseendet? Eller..?

Är vi människor verkligen så ytliga?

Kommentarer
Postat av: Bella

Händer idag då? :D

2010-03-03 @ 11:56:58
URL: http://bellablogg.se
Postat av: angelica

sv: yeah, väldigt otippat Oo x)

2010-03-03 @ 19:49:17
URL: http://angelicato.se
Postat av: angelica

fränt program btw, måste kika in det någon dag =P

2010-03-03 @ 19:49:57
URL: http://angelicato.se
Postat av: Stefan

Människan är väldigt ytlig av sin natur och varför det är så kan man enbart spekulera i. Möjligtvis att det har gett någon typ av fördel under åren. Personer som ser snyggare ut tror man automatiskt sköter sin hygien bättre, vilket borde vara en bättre partner. Enbart spekulationer, men inte fullt omöjligt.



Däremot så blev jag förvånad över reaktionen på en av tjejerna. Även om man blir så besviken så tycker jag att man skulle kunna hålla bättre min.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0