Låt ingen bestämma över ditt liv




Folk som tror att dom kan bestämma över ens liv, jag menar.. vem fan tror dom att dom är egentligen? Är man i ett förhållande tex så kan den ena partnern börja styra och bestämma över ens liv och säga vad man får och inte får göra, och hotar med att tex dumpa en osv ifall man gör det. Vilket leder till att man väljer bort många roliga saker i sitt liv endast för att kunna tillbringa livet med en person.

Förut kunde jag vara så rädd för att mista en pojkvän så jag slutade helt att umgås med mina vänner bara för att inte göra honom "svartsjuk" eller orolig. Men då var jag ung och dum. Nu är det ingen som ska styra och bestämma över mitt liv! Aldrig. Passar det sig inte att jag är som jag är och vill göra det jag vill när jag vill så är jag inte rätt tjej för dig.

Jag tänker leva mitt liv nu och inte om 20 år. Nu är jag ung och har hela världen framför mig att uppleva! Jag tänker inte bosätta mig ännu och skaffa familj osv. Nejnej, jag vill leva livet! Jag vill resa och uppleva nya platser! Jag vill testa på nya saker och utmaningar. För om 20 år är det försent.. då är jag inte ung längre och har säkert barn, bostad och en stabil ekonomi.

Så stå på er flickor och pojkar! Låt aldrig någon bestämma över ert liv, följ erat hjärta och välj den väg som gör er lycklig och var inte rädd för att leva livet, ungdomen går fort och snart är ni gamla. Så njut av livet och låt ingen bestämma vad ni ska göra och inte göra. Det är era liv så LEV FÖRFAN! ;)

Kommentarer
Postat av: linn andersson

svar, jodå det är bra. vädret har varit sjukt bra, men missade massa plugg idag så mamma är inte glad..(a) annars är det bra! :)

2010-06-01 @ 22:05:46
URL: http://liynn.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har precis startat en frågestund och skulle bli tacksam om du har någon rolig fråga :D Ha en bra dag i vart fall :) <3

2010-06-01 @ 22:46:46
URL: http://insidesara.blogg.se/
Postat av: Sara

Fin blogg btw!

2010-06-01 @ 22:46:53
URL: http://insidesara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0