"Den rätte" - Finns han?




Alla är vi ute efter att hitta "den rätte", men frågan är.. finns han? Jag tror inte att det finns någon som är så pass perfekt så att man kan kalla han för "den rätte". Alla har vi våra fel och brister.. ingen av oss är perfekta. Så varför försöka leta efter någon som är perfekt då?

Jag har träffat många killar i mitt liv och ingen av dom har ens varit i närheten av att vara perfekt. Till en början är dom alltid lika underbara och dom är "perfekta" i ens ögon.. men sedan avtar blindheten och man hittar fel efter fel. Antingen är det bara små brister som man kan lära sig att leva med eller så är det så pass allvarligt att man måste dra sig ur.

Jag tror inte att den rätte existerar, men vad vet jag? En vacker dag i ens liv så kanske det dyker upp en man utan brister och som är helt perfekt. Men det tror jag inte.

Vad tror ni ? Tror ni att "den rätte" finns där ute nånstans och kommer att dyka upp en dag i era liv?

Jag säger inte att jag är missnöjd med han jag har, utan jag säger bara att ingen är så pass perfekt så att man kan kalla honom för "den rätte".
Men jag älskar min Dennis, det ska ni veta. Trots hans brister så älskar jag honom och han älskar mig trots mina brister ♥

Kommentarer
Postat av: Jossan

det handlar nog inte om att hitta mr.perfect, utan mera den som är rätt för en själv och passar ihop med ens egna personlighet:)

Ingen människa är perfekt, och många gånger blir man chockad över att man inser att det man tyckte var perfekt, inte var så jäkla perfekt ändå :)

2010-06-13 @ 00:51:43
URL: http://jbrynefall.devote.se
Postat av: simone

Absolut, det tror jag - att "han med stort" H "mr perfect" finns :)

2010-06-13 @ 16:50:37
URL: http://fattybom.se
Postat av: - Alexandra!

Som du säger så finns inte "den perfekta". Den rätte för mig en den som jag känner att jag kan spendera hela mitt liv med (och där ingår pålitlighet, kärlek och hela faderullan). Jag menar, tjaffs och grejer är vardagsmat. Så länge han inte behandlar mig eller andra dåligt och visar kärlek och är pålitlig (och ja, hela det köret) är det perfekt för mig. :)



Så jag tänker att den man känner att man verkligen vill spendera resten av sitt liv med är den rätte - det gör det perfekt.

2010-06-13 @ 21:02:27
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Tony

Ingen är väl perfekt, men man kan vara perfekta för varandra. Nåja, relativt.



Jag och min tjej funkar så jäkla bra ihop. Så bra att det känns nästan roligt med de saker som vi inte är lika på.



Sen tror jag en bra kommunikation och ärlighet övervinner alla olikheter, tror inte du?

2010-06-14 @ 11:19:19
URL: http://www.magik.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0