Snygg, sexig och.. upptagen?


Jag har funderat lite på det där.. inte måste man väl vara singel för att vara snygg och sexig? Visst, det blir oftast så eftersom att när man är i ett förhållande så sitter man inne o svullar en massa godsaker och ökar i vikt.

Man börjar också skita i att sminka sig och fixa håret osv. Och varför? Jo för att man tänker såhär "Jag behöver inte vara snygg för någon annan, jag har ju redan min älskling". Men vad fan spelar det för roll?

Jag är en av dom som har fallit i det träsket faktiskt. Jag ökade **kg i vikt under 1 år och jag slutade sminka mig och fixa mig när jag var med honom. Jag springer runt i shorts och en stor tshirt om dagarna. Jag orkar inte ens klä mig snyggt för honom nåmer ? Bara då vi ska på fest eller nå liknande..

Och det är synd! Varför ska man inte kunna göra sig vacker bara för att man är upptagen? Bara för att man vill sminka sig lite eller klä sig snyggt så behöver det inte betyda att man vill ha någon annan eller att man vill att andra ska kolla på en? Jag vill bara kunna göra mig fin för min älskling och kunna känna mig fräsch och snygg i hans närhet utan att han ska börja tro att jag suktar efter andra killars uppmärksamhet.

Så därför tänker jag börja göra nånting åt min kropp och inte låta den ruttna bort. Jag tänker börja lägga ner mer tid på utseendet och inte låta min kropp ruttna bort bara för att jag har en pojkvän? Det är min kropp och den blir inte vackrare med åren precis..

Jag älskar min pojkvän, men jag tänker inte vara ful bara därför..

Kommentarer
Postat av: felicia

sv: okej härligt att höra :D

jodå allt är bara bra med mig också!

2010-07-21 @ 02:01:32
URL: http://akerstroms.blogg.se/
Postat av: michaela

sv; Du kan lägga i en varm toning,och sen göra slingor :) toningar kan du köpa hos en frisör för vet inte hur dom i affären funkar riktigt :/

2010-07-21 @ 12:15:38
URL: http://michson.blogg.se/
Postat av: wilma

Jag tror inte på när du säger att du är fet, för det ser inte ut så på dina bilder. Så sluta svamla! :)

2010-07-21 @ 13:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0