Rökare är också människor!


Jag blir så less på att folk hela tiden klagar på rökare och att dom kanske ska förbjuda rökning på  uteserveringar! Om dom inte redan gjort det? Herregud, rökare är också människor precis som ni andra! Vi rökare har bara ett beroende precis som ni feta är beroende av mat och som kaffe drickare är beroende av koffein.

Vi är inte sämre människor pga det. Att förbjuda rökning på en uteservering är lika dumt som att förbjuda hundar att pissa offentligt. Om vi inte får röka utomhus ens vars ska vi då röka? Ska inte vi kunna få sätta oss på en uteservering i solen och avnjuta ett glas cider bara för att vi är i behov av att röka då och då?



Jag vet att rök inte luktar gott men istället för att förbjuda det helt så borde man ju iaf dela upp så ena sidan är för rökare o den andra för icke rökare eller nå sånt.

Ja jag tycker iaf att det är löjligt. Luften är fri förfan. Bara för att man röker så är man inte en sämre människa! Alla har sina beroenden, fel och brister! Ingen jävla människa är perfekt så börja respektera folk för den dom är!

Jag vet att ni tycker att det är äckligt med röklukt om man ska sitta på en uteservering o dricka/äta,
det är inte alls trevligt med rök då och det förstår jag. Men själva tanken på att förbjuda rökning gör mig arg, som att vi rökare inte är värda att sitta där ?



Kommentarer
Postat av: Johanna

Words! :D

2010-07-03 @ 11:55:32
URL: http://jeayms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0