Dom 7 bästa filmerna jag sett!


1, BESÖKARNA. Thriller från 1988.



Handling:
Frank och Sara och deras två små barn har precis flyttat in i sitt drömhus på landet. Efter några dagar börjar märkliga saker att hända. De nyuppsatta tapeterna i barnkammaren ramlar ner varje gång Frank försöker sätta upp dem. I väggarna hörs konstiga skrapande ljud, dörrar öppnas och stängs av sig själva. Är de verkligen ensamma i huset, eller finns det någonting annat där också?




2, STEPHBROTHERS. Komedi från 2008.



Handling:
Brennan och Dale är två bortskämda killar som blir konkurrerande styvbröder när deras föräldrar blir tillsammans och gifter sig.



3, I SAW WHAT YOU DID. Drama/thriller 1988 (?).



Handling: Två tonåringar, Lisa och Kim, spelar ett spel och utgör busringningar på telefonen. Men när de ringer Adrian Lancer som har vissa psykiska problem, och säger “Jag såg vad du gjorde”, antänder en mänsklig bomb. Adrian har precis dödat någon och tror att dom sett han göra det. Nu försöker han att hitta dem...



4, AN AMERICAN CRIME. Drama från 2007.



Handling:
Sommaren 1965 lämnade ett par cirkusarbetande föräldrar sina två unga döttrar i god tro hos den ensamstående hemmafrun Gertrude Baniszewski i Indianapolis som lovat att ta god hand om dem under sommaren för 20 dollar i veckan. De hade aldrig i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig vilka vidrigt ondskefulla dåd som skulle drabba deras döttrar i familjens källare när dörren stängts bakom dem. Baserad på en sann historia.



5, TAKEN. Action/Thriller från 2008.



Handling: Den föredetta CIA-agenten Bryan får sig en smärre chock då han ringer sin 17-årige dotter Kim som är på semester i Paris tillsammans med väninnan Amanda. Medan far och dotter talar bryter sig plötsligt iskalla människohandlare in på hotellet och kidnappar de båda kvinnorna. De albanska gangstrarna får dock mer motstånd än vad de räknat med. Bryan är inte en man att leka med och han sätter in hela sin arsenal av effektiva och dödliga knep i kampen att fi nna Kim och Amanda och straffa deras kidnappare. Bryan har dock bara fyra dygn på sig att hitta flickorna innan de blir sålda till prostitution i ett främmande land och försvinner för alltid. En kapplöpning mot tiden har börjat...



6, THE ORPHAN. Amerikansk thriller/skräck från 2009.



Handling: Efter att Kate och John Coleman förlorat sitt lilla barn bestämmer de sig för att adoptera
en 9-årig flicka som inte är i närheten av att vara så oskyldig som hon först verkar.



7, DARK REMAINS. Skräck från 2005.



Handling:
Fotografen Julie och hennes man Allen flyttar till en stuga efter att deras dotter hittas död. I det nya hemmet börjar Julie se sin döda dotter i nytagna foton.


Finns många många mer bra filmer som jag sett, men det här är bland dom bästa jag sett och som jag kommer på nu ;) Och anledningen till varför jag gillar dessa filmer är för att dom på nå sätt har nått ut till mig/berört mig. Dom har bland annat fått mig att gråta, skratta och bli rädd.

Kika gärna in >HÄR< för fler tips.

Kommentarer
Postat av: Alexa

Taken är jättebra! :D

2010-07-02 @ 12:34:31
URL: http://alexas.blogg.se/
Postat av: Ida

step brothers är ju kuuuung :D

2010-07-02 @ 16:24:12
URL: http://www.iddlapiddla.blogg. se
Postat av: - Alexandra!

Jag har bara sett The Orphan av dessa filmer och oj, så skruvad film! Först är den väl "normal" men det som händer i slutet är helt skruvat. :O

2010-07-03 @ 17:51:29
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0