JAG HAR EN ÅSIKT.


Försov mig imorse.. Hörde inte alls när klockan ringde eftersom jag sov så djupt och gott, och sen hade jag ställt mitt mobil alarm på 08.00 av någon anledning? Jag skulle ju upp 07.00 eftersom jag började 08.00.. hmm.. ja det är inte lätt när man är helt slut i skallen efter en sömnlös natt.

Angående min försovning så är det ganska många som tycker illa om att jag gör det, och visst nog förstår jag det? det förstör ju för gruppen om jag ska klampa in sent varje morgon. Men då borde ni ju förstå att det är inte lätt att komma i tid när man sover i genomsnitt 2-3 timmar per natt och sedan ska man knalla till skolan som tar en kvart typ. Ni BOR ju här på skolan så ni har ju det lätt.. om ni försover er så är ni på skolan redan efter 5 min.

Jag tycker faktiskt ni borde ha lite förståelse för mig eftersom jag nästan aldrig får sova om nätterna (enda tills igår då) för att jag har svåra sömnproblem. Och sen måste jag GÅ till skolan..

Jag tycker inte ni borde snacka sådär bakom ryggen på mig, utan istället borde ni förstå att det fan inte är lätt att passa tider o komma upp på morgonen när man knappt får någon jävla sömn. Jag gör det ändå bra tycker jag.. det är inte många som orkar år efter år ta sig upp till skolan i tid trots att man sovit 2 timmar varje natt.

"Varför går du inte och lägger dig tidigare då?" - undrar ni säkert! Jo det ska jag säga er, att det gör jag! och trots att jag lägger mig 8-9 på kvällen så tar det kanske 5 timmar innan jag har börjat slappna av och kan börja somna.

ajja, förhoppningsvis blir det ändring på det här med försovningarna nu när jag har fått ett litet hjälpmedel så jag kan somna. Det var bara det jag ville ha sagt.

Kommentarer
Postat av: Simone

Usch vad hemskt :/ Jag har samma sovproblem, men för mig hjälper det om t.ex pojkvännen dra mig upp ur sängen kl sex på motgonen även om jag bara sovit två timmar - då måste jag hålla mig vaken tills kvällen och somnar tidigt istället - fungerar inte det för dig..?



Om inte, har du testat sömntabletter eller insomningstabletter?

2010-01-19 @ 12:35:33
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Zandra

Alla kan försova sig och det är nog det värsta som finns. Men tyvärr går det inte att skylla på sina sömnproblem sen när man har ett arbete. Så det är bäst att lära sig det innan man börjar arbeta. För man kan inte säga åt chefen varje dag "jag har bara sovit 2-3 timmar, försöker sova men det går inte" Det är liksom inte chefens problem och heller inte dina klasskompisars :)

2010-01-19 @ 13:07:22
URL: http://www.zandrahellstrom.bloggproffs.se
Postat av: Sanna

Va fult att de snackar bakom ryggen.. varför inte bara ta de me dig direkt..

Är de många ggr du försovit dig?

Har du testat vaka? de brukar funka för P han har exakt samma svårigheter som du med sömn.

fast nu har du ju fått tabletter:)

hoppas de hjälper!

2010-01-19 @ 17:20:00
URL: http://aidantaustaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0