Drömtydningar.





Eftersom jag drömmer ofta att människor i min familj dör så beslutade jag mig för att kolla runt lite på drömtydningar och se om man kunde förstå vad det kan betyda..

och det jag hittade var det här:


DÖDEN: "Om du drömmer att du dör, så kommer ditt liv att förbättras. Om någon annan dör så förutspås en födelse, ett bröllop eller en vinst. Döden symboliserar framgång, frihet och lycka. "

Lite underligt.. jag är inte med barn och ingen har friat till mig och inte heller har jag vunnit nån miljon eller så.. och ändå drömmer jag det vääldigt ofta ;/



Här kommer några drömtydningar för er som är intresserade.



BALKONG: Faller du ner från en så väntar en tid av omtumlande upplevelser.

ENSAM: en dröm om ensamhet symboliserar ofta en inre sorg, men betyder också att man inte har någon anledning att känna sig varken ensam eller sorgsen.

FALLA: Om du drömmer att du faller så kommer du för en tid framöver att möta svårigheter och problem. Kämpa dig igenom dem och du kommer att bli starkare än förut.

KATT: Det är inget bra tecken att drömma om en katt. Katter förutspår trassel, problem, ohederlighet och otrohet.

HAVET: Drömmar om ett lugnt blått vidsträckt hav symboliserar frid, glädje och möjlighet att förverkliga sina innersta drömmar. Ett stormigt svart hav betyder däremot motsatsen och talar om att du får kämpa för att ta dig dit du vill.

OTROHET: Om en ung kvinna drömmer om otrohet. Är det ett mycket gott omen. En dröm om otrohet kan också vara ett tecken på rädslor och svartsjuka.

TÄNDER: Om du har lösa tänder eller om du tappar dem betyder det kommande förändringar.

SIMMA: Om du simmar i din dröm så får du tur.

SLAGSMÅL: Denna dröm betyder oftast förändringar. Visar också på inre oro och frustration.

SPRINGA: Har du svårt att springa i din dröm, betyder det att ditt självförtroende minskat. Springer du mot något är det ett gott tecken, men springer du ifrån något väntar problem.

Hämtat från www.borderline.nu

Kommentarer
Postat av: Petra

Tack för svaret!:)



Om man säger såhär - jag kan gå över eld för att få leva min dröm, att bli skådespelerska, så även om det är svårt skulle jag tvinga mig igenom det, för jag kommer säkert njuta varenda sekund. Jag är redan nu nervös för intagningsprovet, för jag vill detta så fruktansvärt mycket, att jag kommer döö om jag inte kommer in och måste vänta ett helt år till för att söka igen. Det är min dröm att få gå skådespelarutbildning, och det skulle vara så väldigt underbart att få göra det. Då kommer man ett stort kliv närmare den största drömmen, att få jobba med det:)



Du får hålla tummarna för att jag kommer in när jag söker... om jag får söka.. Vet du om alla får göra intagningsprovet?:)



(var det svårt föresten??)

2010-01-13 @ 20:28:03
URL: http://pivii.devote.se
Postat av: Victoria

Jag tycker att det är lite svårt att hitta en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

2012-03-19 @ 00:47:06
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0