Att vara ensam - något positivt?


Min skrivuppgift som jag fick igår till idag.

Här är resultatet:


Att vara ensam behöver inte alltid vara något negativt. Att vara ensam är oftast ett val. Du kan bli lämnad ensam, men du kan också välja att vara ensam. Att vara ensam ställer inga krav, är du ensam så behöver du inte uppfylla andras behov eller på något sätt tänka på att tillfredställa andra. Att vara ensam utan någon annans närhet kan kännas tomt, men ändå väldigt skönt. Tanken på att få tillbringa tid för sig själv och för sina behov kan vara något bra. Att vara ensam är att vara stark, att vara ensam är att ha kontroll, att vara ensam är att gå sin egen väg. Att vara ensam är så mycket mer än att vara ledsen och lämnad. Att vara ensam är att våga vara dig själv, våga gå din egen väg utan krav från andra. Att vara ensam är att acceptera sig själv, att vara ensam är att vara oberoende. Att vara ensam är så mycket mer än något negativt. Att våga vara ensam är att vara stark.

Av Sandra Skoglund (Skriven av mig alltså). Kopiering förbjuden! ;)


Kommentarer
Postat av: Josephine

sv. oh tack så mkt :D hoppas allt är bra med dig ?

2010-01-28 @ 13:19:49
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: simone

Det är helt underbart att vara ensam, eller själv i en stor grupp är ungefär likadant :)



Jag jobabr som bäst själv eller ensam :)

2010-01-28 @ 16:39:14
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: josphine

Hej!Vilken fin blogg besök gärna min på www.flamas.blogg.se

2010-01-28 @ 18:58:41
URL: http://flamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0