Ägg och sallad - diet?


Nu är jag förbannat less på att jag aldrig ska ta tag i det här med träningen på allvar.. Det håller i sig någon dag, sen slöar jag till och äter något onyttigt. Jag vill inte längre vara såhär stor, jag vill vara den jag var innan jag träffade Dennis.. Vill kunna ha mina gamla kläder och kunna visa mig i bikini till sommarn.. Så nu får det FAN vara nog.

Jag har klarat det engång och kan göra det igen. Men jag måste ha en diet att gå efter och veta exakt vad jag ska äta för att det ska funka.. För om jag inte vet vad jag ska äta så blir det oftast att man slarvar o äter nå onyttigt.

Så jag funderar på att följa en diet på bara ägg och sallad. Hur låter det? "de är inge bra, du måste äta nå mer, blablabla" tänker ni säkert nu. Men det skiter jag i, för det är ju inte ni som bär på den här kroppen? Nä, det är jag :) och dessutom så fattar jag inte hur en del människor kan slänga i sig tex en tallrik fil o flingor och mackor bara till frukost ? :O Jag mår illa då jag äter frukost.. yoghurt är typ det ända som går ner i magen på morgonen..

men men,

Här kan du läsa lite om ägg:

"Även om ägg är en källa till många näringsämnen, så brukar ägg räknas in bland de livsmedel som ger oss protein. I matcirkeln, matpyramiden och i tallriksmodellen grupperas ägg tillsammans med kött och fisk. Ett ägg innehåller 5-8 gram protein, beroende på äggets storlek. Nästan alla livsmedel innehåller åtminstone små mängder av olika proteiner. Bästa proteinkällorna är kött, fisk, mjölkprodukter och ägg.

Studier visar att proteiners mättnadsvärde är förhållandevis högt. Kalorier från protein mättar således bättre än samma mängd kalorier från kolhydrater eller fett. Enligt den principen mättar ägg bra i förhållande till hur mycket energi det bidrar med."


Så en ägg och sallads diet får det bli för mig, nu är det bara att inhandla det och sen börja så fort som möjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0