Jag har en åsikt!




Har nyss käkat pasta/makaroner med chili och vitlök sås. Skit gott var det!

Nåja, till saken. När jag satt och käkade så kom några tankar upp som jag brukar tänka på dagligen men som jag aldrig lyckats komma ut med. Och det är nämligen mat. Har ni tänkt på hur mycket vi kan gluffsa i oss på bara EN dag?

Bara till frukost kan en person trycka i sig en tallrik fil/gröt och sedan 1-2 mackor! :O Det är ungefär vad jag sammanlagt under en dag BRUKAR äta, har dock blivit lite mera nu under dom här dagarna/veckorna då jag gått skola så sjukt länge. Men iallafall!

Har ni tänkt på hur jävla mycket en människa kan äta ? och att dom kan äta med gott samvete fattar jag inte.. Det finns barn som SVÄLTER medans vi trycker i oss mat för en hel familj bara till frukost och sen "MÅSTE" vi trycka i oss mer för att orka.

Jag förstår det bara inte.. Man MÅSTE inte äta bara för att det finns mat. Eller? Klart barn ska få äta sig mätta m.m.. men vuxna människor som äter mer än vad dom behöver bara för att dom tror att dom måste äta det för att orka eller för att dom är överviktiga eller nått sånt.

Jag brukar tänka på det rätt ofta och ska därför sluta äta bara för att äta. Jag ska äta för att leva, inte leva för att äta..

Håller ni inte med mig... eller? ;O


Kommentarer
Postat av: simone

Själv äter jag 6-7 mål om dagen för att hålla mig frisk, orka träna och hålla vikten, när jag åt mindre så var jag ofta trött, orkade inte träna och såg trött ut, äter vi inte maten vi har så ruttnar den och slängs istället, vilket är fruktansvärt!

2010-02-07 @ 19:04:49
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Jouline

Sv: Tack så mycket tjejen :)

2010-02-07 @ 19:27:03
URL: http://stylebyjouline.blogg.se/
Postat av: Annelie

du har så fel om de där. man ska äta 5-6 mål om dagen och med de är mellanmål inräknat. annars går man upp i vikt(orkar inte med dagen, blir trött osv osv osv) eller svälter sig själv = anorexia. du borde gå till en dietist och fråga om de där, du har helt fel uppfattningar om mat..

2010-02-07 @ 19:55:41
Postat av: Girly

Morn, ja det är sjukt orättvist hur mycket vi i västvärlden proppar i oss medans andra svälter:(

Ja med kram Girly



2010-02-08 @ 11:15:12
URL: http://girlysworld.blogg.se/
Postat av: Oviktigt.

En kvinna ska äta ca 2000 kcal om dagen för att fungera normalt.

Även om du bara ligger i sängen från det du vaknar så behöver du runt 1500 kcal.



Du tror på fullaste allvar att kroppen får i sig alla vitaminer och mineraler på tex en tallrik med fil och två smörgåsar?.



Även om du skulle komplettera med vitaminer så skulle du se ut som ett skelett inom kort.



En stor anledning varför många svälter är att jorden är så överbefolkad. Det bästa långsiktiga vore att låta dom dö ut.



Låter brutalt men så fungerar naturen för alla andra varelser på denna jord.



PS.



Enormt synd att du tidigare svälte bort din fina kropp till ett benrangel.

2010-02-11 @ 02:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0