MIN UPPKÖRNING.


Har varit lite hemlighetsfull i både bloggen och bland vänner när det gäller det här med körkortet och uppkörningen. Men jag har redan berättat för flera jag känner att jag kuggade på första uppkörningen. JAPP, det är sant, jag KUGGADE. Så nu vet ni det. Jag klarade det inte första gången, men det trodde jag inte heller att jag skulle göra..

Men tänkte iaf berätta lite om min första uppkörning,
så nu kommer det en hel del text, så det är bara ni slutar läsa om ni inte orkar. Tänkte iaf skriva ner det här för min egen skull så jag kan läsa om det här senare i livet och tänka tillbaks och minnas min första uppkörning ;)



18/8-10 Onsdag:
Dagen började med teori prov på morgonen kl 10.00. Provet gick bra! Fick godkänt och gick därifrån glad och peppad inför uppkörningen som skulle äga rum 15.30, fast tiden vart flyttad till 14.30 istället. Men jag var peppad och nervös inför uppkörningen.. Jag var orolig för att inte klara av säkerhetskontrollen i början så jag gick runt i Älvsbyn och läste på inre och yttre säkerhetskontrollerna flera gånger innan jag begav mig mot Polar Hotel där uppkörningen skulle va.

När jag kom till parkeringen så stod en tjej där och väntade på mig. Vi hälsade och jag hoppade in i bilen och började ställa in speglar, stol och nackstödet. Sedan bad hon mig göra en säkerhetskontroll som bestod av att jag skulle kontrollera så att båda blinkerserna funkade + bromsljuset och bromsarna.

Hon var trevlig och berättade lite om hur uppkörningen skulle gå till. Hon sa att hon inte skulle luras och försöka kugga mig på det viset. Och ett misstag blir jag inte kuggad för osv. Sen gav vi oss iväg..

Jag klarade av vänstersväng på landsväg som jag trodde skulle bli mitt största problem på uppkörningen men det klarade jag galant! Klarade även av parkeringarna, vändningarna, och backningen galant! Jag var stolt över att jag klarade av allt det där och lite till.. Men såklart så gjorde jag några misstag också som jag inte direkt la märke till medans jag körde.

Vi begav oss tillbaka mot Polar Hotel och parkeringen där vi startade ifrån. Jag satt nervös som ett as i bilen medans hon samlade ihop sina anteckningar osv. Sen säger hon till mig; "Jag måste tyvär göra dig besviken idag Sandra, jag kan inte godkänna dig".

Just vid det tillfället som hon sa det där så hörde jag bara "Du duger inte, du är för dålig". Det var liksom så jag uppfattade hennes ord. Och anledningarna till varför hon underkände mig var för att jag, jag citerar "Tar ej luckor. Kör ut med liten marginal, annan förare får bromsa. Stannar omotiverat".

Men annars så sa hon att hon tyckte att jag var en bra förare. Jag måste bara se till att ta för mig lite mer och köra då jag får chansen och inte vänta på att alla andra ska köra först osv. Så det var liksom bara småfel som underkände mig.. Men vi får hoppas på att det går bättre på nästa uppkörning istället!

ÖNSKA MIG LYCKA TILL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0