Gravid - Nya modet?



(bild hämtad härifrån)

Överallt i bloggar, bland vänner, på facebook m.m så läser man att allt fler unga tjejer blir gravida och ska eller har fått en liten knodd. Unga mammor verkar vara senaste modet, eller?

Nog ska jag säga er att man blir ju som sugen på att skaffa sig en liten knodd! Men, det finns en hel del nackdelar med att bli gravid i tidig ålder..

Hur sött det än är och hur kul det än verkar att ha en liten bebis så är jag absolut inte redo ännu. Jag vill inte ha barn nu.

Och anledningarna till det är ju först och främst för att jag är för ung! Jag vill leva mitt liv i några år till innan jag börjar uppfostra ett annat. Jag vill kunna sitta ute i solen med en drink i handen och bara njuta av livet med goa vänner.

Jag vill kunna planera tokiga resor till olika ställen när som helst! Jag vill inte känna mig bunden kring någonting. Jag vill vara fri och kunna njuta av min ungdom medans ja ännu är ung. För sen blir jag gammal o grå och då är livet inte lika kul längre.. så då kan man skaffa en knodd.

Men jag säger inte att jag skulle göra en abort om ja vart gravid. Blir jag gravid så blir jag. Då får vi se vad som händer.

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: HAHa okej, du är blond från födseln va?:) JAmen gud jag, ge oss sommaren nu! :D:D

2010-04-18 @ 18:56:25
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Misspopp

Håller helt klart med dig!

Väldigt många av mina vänner har redan skaffat barn eller funderar på det. Har en kompis som skaffade barn redan i 8:an.. Förstår inte det riktigt!



Mycket fin blogg du har :)

2010-04-21 @ 17:16:31
URL: http://gabriellapoopuu.blogg.se/
Postat av: Sara

I agree! Varför ska man stressa? Man ska göra allt de man vill / drömmer och sedan kommer allt det andra.. Varför ha bråttom? Man borde ta chansen och vara ung så länge det går! Ta hand om dig!

2010-04-25 @ 14:34:48
URL: http://saraliicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0