Senseless

Ikväll blir det mest troligt filmen Senseless från 1998 jag ska se! Den verkar lite skum, men den kan säkert vara bra.. Jag vet, den är från 1998 "den har alla sett", men vet ni vad? Det har inte jag och jag tycker att lite äldre filmer oftast brukar vara lite bättre än dom som görs idag. Så mest troligt blir det att se den, om inte någon gammal goding :) Får se vad man har här hemma. ;)



Handling:
Collegestudenten Darryl Witherspoon är ständigt i desperat behov av pengar, och gör därför allt som kan stärka hans ekonomi. Han sköter själv de guidade turerna på skolan där han studerar, och lämnar blod fem gånger om dagen! Men Darryl inser till slut att han behöver sitt blod själv, och tvekar därför inte när han erbjuds att bli försökskanin åt skolans kemiprofessor, Dr Weedon.

Experimentet går ut på att Darryl ska injicera en daglig dos av en medicin som gör att alla fem sinnen tiodubblas, och han får dessutom 3000 dollar för besväret. Darryl upptäcker snabbt att hans nya superkrafter kommer väl till pass inför terminens slutprov, där den bästa eleven erbjuds en tjänst som finansanalytiker på Wall Street. Problemet är bara att det finns vissa bieffekter med medicinen. Speciellt om man som Darryl dubblar dosen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0