- Gillar du 80tals filmer?

Igår såg jag filmen "Farlig förbindelse", en thriller från 1987. Jag älskar 80tals filmer, dom är mycket bättre än dom flesta filmer som görs idag. Det är så mycket overkliga effekter och orealistiska handlingar osv.. Därför gillar jag filmer från 80 talet mycket bättre. Dom har som lite mer realistiska handligar, och handlar oftast om sånt som verkligen kan inträffa i verkliga livet, vilket jag gillar, därför blir deras thriller och skräck filmern mycket mera spännade eftersom det oftast handlar om sånna saker. Overkliga actionfilmer med robotar och aliens osv, sånt intresseras jag inte mycket av.

Har ni inte sett den så se den! Den fick en verkligen hel spänd, jag satt där och var helt inne i filmen. Mycket bra thriller. Finns många andra bra som jag ska leta upp och se igen!



Handling: Michael Douglas spelar Dan Gallagher, en New York-advokat som har ett hemligt möte med den förföriska Alex Forrest (Glenn Close) medan hans hustru (Anne Archer) är bortrest. Dan slår senare ifrån sig kärleksaffären som ett misstag och anser att det hela är över. Men Alex tänker inte låta sig avvisas - inte i dag, inte i morgon, inte någonsin... om det så innebär att hon slår hela Dans familj i spillror för att behålla honom.

Kommentarer
Postat av: Josse

Oh ja det gör jag :D

2009-03-19 @ 18:09:37
URL: http://ingenvanligswensson.blogg.se/
Postat av: Josse

Haha möjligt! :D

2009-03-19 @ 22:10:27
URL: http://ingenvanligswensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0