svar på tal


det är ganska många som undrat om min utbildning och vars min kille bor osv :) tänkte svara på det här i bloggen så slipper jag skriva runt samma sak till allihopa.

svar: Japp, min kille bor i kiruna, och jag bor i luleå.. Men vi flyttar tillsammans ner till skellefteå nästa vecka och ska bo där i 1 år medans jag går min utbildning/skola där.

Hur jag hittade min utbildning?
Jo de var såhär att jag hade egentligen inte alls tänkt söka vidare till någon skola efter studenten.. men så fick ja syn på en affisch på skolan där det stod om den här nya Skådespelarutbildningen nere i burträsk.  Även mina teater lärare tipsade mig om det och ville att jag skulle testa att komma in medans jag har teatern o mina kunskaper fräscht i minnet.

Man skulle åka till umeå på en auditon (eller hur de nu stavas) och köra en högst 2 minuter lång monolog inför en jury.

Då jag fick syn på affischen så var det en onsdag tror jag? och den första uttagningen var redan på lördag.. jag ville så hemskt gärna testa och se om jag skulle bli intagen, så jag åkte dit med 2 polare från min teater grupp och vi alla kom in!

Det var verkligen nervöst att stå o föra en monolog inför 3 pers som satt där med sina dömmande blickar o stirrade på en.. Men dom var hemskt trevliga iaf och jag kom in! Otroligt :)

så nu vet ni lite grann hur det ligger till iaf!

Kommentarer
Postat av: jasmingz.blogg.se

jag mår fint :D

2009-08-13 @ 23:40:36
URL: http://jasmingz.blogg.se/
Postat av: malin

haha nej det är ju så sjukt kul!!! :D

2009-08-13 @ 23:44:19
URL: http://mmlars.blogg.se/
Postat av: Micaela

Åh, kul att du ska flytta hit till Skellefteå? :) Vars i stan ska du bo? =)

2009-08-14 @ 15:33:06
URL: http://micaelaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0