Skaffa hund?


Dennis har fått för sig nå konstigt, och de är att han vill skaffa hund. Sen vet jag inte om han är seriös eller inte.. Men vad fan tänker han med? Jag har alltid velat ha en hund, ända sen ja var liten. Men det vill jag inte längre.. hur söta och underbara djur dom än är så vill jag inte ha en.

När jag var liten så insåg jag inte ansvaret med en hund, jag förstod inte att hela ens liv måste anpassas efter hunden. Man måste ha en sån livstil. Och det har inte jag.

Men det har jag tack och lov insett nu. Jag vill inte anpassa mitt liv efter en hund, jag vill inte vara människan som hela tiden springer ut med hunden och åker hem tidigt från kompisar osv för att gå ut med den. Jag vill inte ha ett sånt liv.. jag vill kunna känna mig fri och inte tvungen till en massa saker hela tiden.

Vi har två katter och det räcker gott och väl. Dom är hur söta som helst och man behöver inte gå ut med dom eller lära dom en massa saker osv. Man behöver bara gosa med dom, busa lite, ge dom mat och byta i lådan lite då och då. Man känner sig aldrig fast på samma sätt som man skulle göra med en hund.

Så därför kommer jag protestera om Dennis försöker smuggla in en hund i vårt förhållande.. ;)

Kommentarer
Postat av: Sanna

De är som du säger ALLT kommer kretsa runt hunden!

om du ska bort o den inte kan följa, ja då måste du försöka hitta hundvakt o så får man inte alltid ha hund på bussen. Och så måste man ju så klart passa o gå ut me den, gå hem på luncher, tidigare från krogen osvosvosv.. :P

De går inte bara o skita i den om man ligger bakis eller är as sjuk, bara ut o gå i alla väder!:P

De är as jobbigt o gå ut me bara en hund bakis.. Hojhoj!:P försök övertala han o vänta några år till iaf! Hade ja inte gaft hund redan så hade ja lätt väntat. De är tungt men ja har gjort mitt val =) Dock är de mtk som jag varit tvungen att välja bort:/

2010-05-06 @ 21:39:05
URL: http://aidantaustaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0