SJUKA MÄNNISKOR!


Jag har fått en hel del kommentarer angående mitt inlägg "Hur kan man acceptera det??" och dom flesta tycker ju som jag, att det är jävligt sjukt hur dumma i huvudet människor egentligen kan vara. För hur jävla friskt är det att göda upp sin hund på det där viset?? Den mår inte direkt bra utav det..

Men så är det ju såklart alltid någon som ska gå emot en i vad man än skriver.. fick en kommentar där det stod "Det är väl inte så fel som du får det att verka? Konstigt då att du inte reagerar lika mot alla feta människor där ute..."

För det första så ÄR det jävligt fel att behandla ett djur på det där viset! och för det andra så har jag faktiskt skrivit ett inlägg om vad jag tycker om överviktiga, det är hemskt och synd om dom. Men dom har faktiskt ett val, dom kan sluta äta och göra nånting åt saken. Men vad fan kan en hund göra? Den kan direkt inte banta själv.. och är den sådär fet så måste den få hjälp med det!

Ja ibland förstår man inte hur folk tänker..


Mitt internet är också jävligt segt! Så jag ska svara på alla kommentarer så fort jag får tid och då internet inte segar!

Kommentarer
Postat av: Sanna

alla människor som är överviktiga kan inte alltid göra något åt de.. Känner några som verkligen tränar och äter nyttigt men att de inte fungerar. så alla har inte gjort ett val att vara överviktiga. Men de finns ju operationer o göra, som de också precis har gjort så nu kanske hon lyckas gå ner i vikt.



Och så fattar ja inte hur dom ens kommentera de? de är ju inte sammasak, en människa kan ju göra nå åt de som tex operationen ja pratade om. de kan inte en stackars liten hund!

2010-05-18 @ 21:38:38
URL: http://aidantaustaa.blogg.se/
Postat av: Trinidaz

SV: Ja vi har varit tillsammans ett tag , tiden går fort :) Jo han vet ju vad som krävs av att ha egen lägenhet. Skönt iaf att killen din börjar inse att du behöver hjälp.



Har du några tips på vad man kan ge sin pojkvän i födelsedags present? Sånt är så himla svårt :/

2010-05-18 @ 21:46:39
URL: http://trinidaz.blogg.se/
Postat av: Trinidaz

Jag håller verkligen med dig i inlägget. En hund kan inte banta själv , jag har själv hund och till oss sa läkarna att han kunde gå ner 1-2 kg så vi fixa ju till det. Idag är han blodgivare , han var aldrig överviktig men de tyckte han kunde gå ner lite.



Tycker de är synd att människor inte förstår att en hund kan inte välja själv , han äter ju det hans ägare ger honom. En hund kan inte säga , nej jag vill inte ha mer jag är mätt de äter ju för att maten finns där. Sen handlar de ju också om motion och promenader. Många tror ju att små hundar inte behöver motioner , att de bara behöver en liten promenad ute i trådgärden. Och så är de ju absolut inte alla hundar behöver motion oavsett storlek eller ras.

2010-05-18 @ 21:51:23
URL: http://trinidaz.blogg.se/
Postat av: Felicia

Lägger du ut din åsikt för hela världen att skåda så får du ta kritiken också.

2010-05-19 @ 07:08:09
URL: http://onkittys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0