JAG SA JU DET!




.. Men aldrig är det någon som lyssnar. Hur många ggr har jag inte sagt att Mcdonalds har äcklig mat? Jag har själv sett hur deras hamburgare bara ligger där hela dagarna. Jag vet inte hur, men jag hade väl en aning om att hamburgarna endast värmdes upp innan dom serverades till kunderna. Med andra ord, maten var inte fräsch där.

Redan efter första gången jag åt där för några år sedan så tyckte jag att maten smakade skit! Hamburgarna var sega och stripsen smakade unket. Det är tur att det äntligen kommer ut till allmänheten så folk får veta vad dom egentligen har betalat för i alla dessa år. Maten är inte fräsch där helt enkelt.. den är rutten!

Därför äter jag aldrig där och tacka fan för det när man fått veta nyligen att dom tvingar SJUKA att jobba? Är dom helt dumma i huvudet eller? Hur ohygieniskt är inte det egentligen? Ja, fyfan säger jag bara..

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hmmm asså jag äter ju heldre sushi eller tahimat.. men donken går bra... bryr mig inte om allt det som säga,. är olika på alla restauranter ;)

Sv.. ja det är ju hemskt! :(

HIhih vill du se min eftermiddag :D AAASGRYM!

PÖÖSS

2010-05-19 @ 23:04:17
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: Tina

Ahh okej då förstår jag :)Vad ska det bli för föreställning då?

2010-05-19 @ 23:05:59
URL: http://aniit.blogg.se/
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE





Hoppas du sover gott fina du :D <3

2010-05-20 @ 00:18:30
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Trinidaz

Usch och blä för McDonalds gillar inte dem heller. Max är mkt bättre där lagar de maten efter din beställning och man vet att maten är fräsch och god och framför allt man vet vad man får !



2010-05-20 @ 09:19:04
URL: http://trinidaz.blogg.se/
Postat av: Viccy

Håller med! Donken har aldrig varit gott enligt mig...

2010-05-20 @ 09:19:39
URL: http://kitchi.blogg.se/
Postat av: frida

så farligt är det väl inte? :P

2010-05-20 @ 14:40:36
URL: http://imfrida.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag tycker att det är riktigt orättvist att dra alla över en kant, och bara se allt från den ena sidan. Jag vet mycket väl att det är många restauranger som serverar gammal mat, det såg man ju själv men jag vet också hur noga vi är på vår restaurang att inte göra det.



Reportern säger ju nästan ordagrant att alla restauranger i hela Sverige serverar gammal mat, och det är så irriterande att jag som medarbetare blivit stämplad som en idiot.



Som idag till exempel, jobbade jag endast fyra timmar. På dessa fyra korta timmar hann detta hända:



* En kund frågar om hennes specialbeställda McFeast utan ost är klar. Så fort den hade kommit, gick jag ut i matsalen och gav den till henne. Då frågar hon mig hur länge den legat i skåpet. Då säger jag ju direkt att den precis kom, inte fan gör vi massa specialbeställningar flera timmar i förväg som vi låter ligga där tills någon kommer och beställer det.

* En kille i en bil beställer en Big mac, stor fanta, glass med kolasås och 2 Mc Chicken Jr. Jag frågade om han ville ha glassen medan han väntade på Jr, eftersom de skulle dröja, och ja det sa han att han ville. Sen frågar han om hans 2 Mc Chicken junior är gamla? Det är klart som fan att dom inte är gamla eftersom de skulle dröja att producera dom och han skulle få dom helt nygjorda, annars hade det ju inte dröjt. Sen när han får sina hamburgare så klagar han på att hans glass med kolasås har smällt. Men vad fan förväntar han sig? Kolasåsen är varm, och jag frågade ju för helvete om han ville ha den INNAN, och han sa JA. Varför började han inte äta på den direkt då?

* En kvinna beställer en stor kaffe latte och väntar utanför luckan i driven. Hej, säger jag vänligt som jag alltid gör. Kaffet är på gång här, det kommer alldeles strax. Vet ni vad hon frågar då? "Men det är väl inget fel på kaffet då eller? Eller har det stått där länge" Nej din jävla idiot, kaffet håller på att göras!!! (Så sa jag ju inte men det var tankarna som for runt i mitt huvud)

* Det var inte jag som stod i kassan, utan min kollega men jag är i närheten och hör att en kund frågar om hamburgaren hon nyss lagt på brickan är gammal. Nej, säger min kollega då, jag lovar att den är helt ny. Vet ni vad kunden säger då? "Ja men det är ju sånt du har lärt dig att du ska säga?



All denna skit har jag som medarbetare fått på mig pga folk som sett dokumentären. Av dokumentären att berätta så beskrivs det väldigt noggrant om hur tidskorten fungerar, varför kunde dom inte kolla själva då istället för att fråga oss om dom var gamla?



Jag tycker verkligen att allt fungerar väldigt bra på vår restaurang, så därför blir jag så arg att ha blivit svartmålad. Jag har lust att skriva till reporten något jävla svar på tal eller något.



Sen så hade han ju lite mer allvarliga saker att ta upp som inte berörde kunderna. Det var att på andra restauranger tvingades folk att stämpla ut och jobba gratis. Det är ju helt idiotiskt, speciellt den tjejen som hade jobbat över massa gånger och inte fått betalt för en enda timme. Och skulle hon tippa på hur många timmar det var så var det 200 timmar liksom. Det fattar jag verkligen inte hur man kan göra och jag är väldigt glad att detta inte sker på våran arbetsplats.



Efter att ha sett dokumentären så känns det som om vi är bäst i hela Sverige typ? Men det är ju bara vi som medarbetare som vet om detta, att vi sköter vårt jobb såpass bra. För media har sagt till hela svenska folket att i princip alla restauranger serverar gammal mat.



Jag går mitt sista år på gymnasiet, media. Och mina framtidsdrömmar är att antingen bli fotograf, journalist eller reporter. Och om jag en dag uppnår mina mål så tänker jag säkert skriva eller skapa något argument gentemot någon eller några, men inte fan tänker jag säga att alla är si och så och dra alla över en kant!

2010-05-20 @ 16:31:32
URL: http://helenavesterlund.blogg.se/
Postat av: MaryCaroline

Visst är det ofräscht att det förekommer. Men man kan ju alltid be om att få en nygjort hamburgare och nya pommes, annars äter man någon annanstans :)

2010-05-20 @ 20:31:28
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Medarbetare

Jag arbetar på McDonald's och kan lova dig att på min restaurang förekommer detta inte! Hur kan man vara så dum och tro på allt media säger? Visst, det har tydligen hänt på vissa ställen, men inte ALLA! Alla människor är inte dumma i huvudet och gör så.



Finns så mycket som jag själv inte kan förstå.. Människorna som var med i dokumentären.. hur kunde dom gå med på att jobba gratis och allt sånt? Det visar ju bara att deras chefer var dumma och dom själva var jääääääävligt dumma.. vem går med på nå sånt? Dom kan heller inte säga att dem blir tvingade, att dom får göra skitjobb.. för det stämmer inte.. Skitjobb finns inte på McDonald's, det finns ALLTID något att göra på McDonald's oavsett hur mycket gäster vi har som äter, alltid!



Ifall någon snackar skit om dig i media, tycker du det är rätt att alla tror på det? När du själv VET att det inte händer/har hänt?

2010-05-24 @ 13:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0