Tips mot celluliter!


Med min enorma snabba viktuppgång så fick jag inte bara en massa fett, en dallrig rumpa och ölmage, Nä utan jag fick också massvis med celluliter på köpet! Hela min rumpa är täckt av dom där äckliga groparna och dom börjar sprida sig ner mot låren nu..

Så istället för att sitta och gnälla så tänkte jag göra något åt det! Nu har jag nämligen forskat lite om celluliter och hur man kan bli av med dom. Och ja, det går faktiskt att bli av med dom (tror jag?), men det gäller att man gör på rätt sätt. Och det bästa ska tydligen vara att torrborsta några ggr i veckan, träna och dricka mycket vatten!






Såhär ska du göra när du torrborstar:

"Till saken hör att när man börjar torrborsta, så ser du inget resultat i början.
Det är till och med så, att celluliterna blir värre i början av en torrborstningskur. Det är för att fettdepåerna som bildar celluliterna kommer upp till huden. Låt dig inte avskräckas, utan fortsätt ett par veckor till så kommer du att se häpnadsväckande resultat. Du ska borsta dig från fötterna uppåt mot hjärtat, börja med fotsulorna. Vad du vill göra när du borstar är att stimulera lymfkörtlarna, som hjälper till att bli av med celluliterna. De sitter först och främst i armhålorna, på halsen och ryggen. Så ja, du ska borsta dessa områden också. Skaffa en borste med skaft, så du kommer åt bättre. Borsta med långa drag från fötterna mot hjärtat. Sedan från fingerspetsarna mot hjärtat. Du behöver gå igenom kroppen grundligt, vilket tar ca 10 minuter totalt. Ha en vilodag i veckan från borstandet. Kroppen vänjer sig nämligen med det och det blir svårare att bli av med celluliterna om man borstar jämt.
Man har lymfkörtlar i ansiktet också, så skaffa en liten borste till ansiktet. Den ska du inte använda varje dag utan några gånger i veckan. Du kommer också att märka hur mycket det fräschar upp huden i ansiktet och snart vill du inte vara utan ansiktsborstning!"


Äter du rätt kan du minska på celluliterna fortare!



Grönsaker som är utdrivande:
  • Gurka
  • Spenat
  • Grönkål
  • Broccoli
  • Vitkål
  • All frukt
  • bär
  • Grönt té
  • 2 liter vatten om dagen

Avstå eller minska på:

  • Allt socker
  • Mättat fett. Ät istället olivolja, rapsolja och andra växtfetter
  • Vitt bröd och pasta. Ät mycket fibrer
  • Kött. Ät istället fick och kyckling

Källor: Här & Här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0