Svar till anonym



Anonym om Varför skaffar man barn?:
När man fyllt 18 år är man myndig, då blir du "vuxen". Bara för att man är 18-20 år så betyder det inte att man är omogen, festar varje helg och vill fara ut och resa eller liknande. Det finns många tjejer som är väldigt mogna av sig, som älskar att ta hand om sig själva och andra och inte låta föräldrar försörja en och ta hand om en.

För mig handlar det inte så mycket om ålder, det viktigaste är väl ändå att barnet har mat på bordet och rena kläder och mår bra? Då är man en duktig mamma! Oavsett ålder..

Man ska helst kunna försörja sitt eget barn, utan hjälp av soc eller liknande. Det är väl då man är "redo" för att skaffa barn, när man klarar av den ekonomiska delen.

Men självklart tycker alla olika, det är många unga tjejer som blir gravida oplanerat men aborten finns inte i tankarna och viljan att behålla barnet som finns i magen blir allt större och större.

Dessutom så är kvinnokroppen "gjord" för att föda barn i åldern 18-23. Många som inte vet det, men det är då kroppen läker bäst dessutom. Förr i tiden var det normalt att kvinnorna skaffade barn tidigt, men nu ser världen det som en skam nästan. Tycker det är sjukt!

Varför inte stötta alla unga föräldrar istället för att kolla snett på dem? :)

SVAR: Nä, det är klart man kan vara mogen i tidig ålder osv. Men hur ska man kunna försörja en unge utan föräldrarnas hjälp eller med soc om man är så pass ung som typ 15 år?

Jag håller med dig men jag tycker inte att man ska skaffa barn förens man kan ta hand om det själv och har en fast inkomst och klarar av att försörja sig själv och barnet utan hjälp av soc, föräldrar eller liknande.

Jag har ingenting emot dom som får barn i tidig ålder, absolut inte. Men om man väljer att skaffa barn och sedan klagar på att man vill hinna leva också tycker jag är fel. Man ska ju inte bara skaffa ett barn för att man är emot abort. Utan man måste verkligen tänka efter ifall man är redo för det. Det är ju synd om barnet ifall mamman inte kan ta hand om det eller finns där för en hela tiden.

Men det finns många mogna unga flickor som är jätte bra mammor. Men ska man skaffa barn så tycker jag att man ska inse allvaret och ansvaret i det hela och inte bara skaffa barn hit o dit med första bästa kille.

Jag tänker på barnet och det är synd om den ifall inte ens mamma och pappa finns där för en under hela uppväxten. Men alla tycker vi olika.

Och jag kollar absolut inte snett på unga mammor, du måste ha missförstått det hela. Det jag menar är att jag  inte fattar varför man skaffar barn i tidig ålder och sen klagar på att man inte får tid att leva..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0