Dom två nya tillskotten i familjen


Jag nämnde tidigare att vi fått två nya tillskott i familjen, och här är dom två små liven:



Jag vet att vi redan har två katter och vi kan egentligen inte ta hand om dom här, Men Dennis gjorde ett misstag men ändå ett bra misstag när han köpte dom. Dom bodde nämligen med typ 10 olika katter och hade inge mat eller nånting och ägarna var tydligen inte heller helt mogna för att ta hand om dom.

Dessutom hade deras mamma dött också eller nå sånt? Så Dennis tog hem dom två liven till oss och dom bor just nu med mig här i Umeå tills vi hittat ett bra hem åt dom. Dom är undernärda, alldeles för små och kan knappast ta hand om sig själva. Så jag tar hand om dom nu så gått det går.

Jag har gjort en liten låda/säng åt dom och sen gjort en liten kattlåda till dom där inne på toan där dom får bo tills vidare. Jag vet att det känns grymt att ha dom på toan, men dom är inte rumsrena ännu så jag måste lära dom att gå på lådan VARJE gång dom ska kissa o bajsa och inte bara ibland ;)

Men jag tittar till dom ofta, ger dom mat och myser med dom. Ska snart kolla till dom igen och ge dom någon filt eller nå så dom inte fryser.. Men visst är dom söta? Jag förstår varför Dennis tog hem dom till oss.. dom stackarna. Måste även förbi vetrinären en sväng med dom när jag får tid. Jag måste ju kolla så dom mår bra fysiskt också.

Kommentarer
Postat av: - Alexandra!

Det var ju en jättefin gest att välja att ta hand om de där katterna, tycker jag. :) Himla söta är dem också!



sv: Nej men precis, inte ens jag själv är felfri men det kanske inte min pojkvän bryr sig om liksom, så länge jag inte är evil. :P

2010-06-14 @ 08:54:05
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Albahedman

sv: aa precis ;)



tack så mycket, detsamma! :D <3

2010-06-14 @ 08:56:16
URL: http://albahedman.blogg.se/
Postat av: frida

Så söta :) Ni är riktiga djurvänner:)

2010-06-14 @ 09:10:04
URL: http://perunaohukainen.blogg.se/
Postat av: Anonym

va söttaa ! :D

2010-06-14 @ 15:26:57
URL: http://emmafahlstroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0