Busschaufförer - Livsfarliga i trafiken.



Bild hämtad från www.google.se

Jag vet inte hur bra koll ni har på nyheterna och vad som händer i er omgivning.
Men för inte allt så längesen var det en massa snack om en busschaufför som smsat under färden, vilket inte är ett lämpligt beteende när man ansvarar för en massa andras människors liv. Läs artikeln här: http://www.dn.se/sthlm/busslink-sms-busschauffor-forare-1.970808

Så på tal om busschaufförer så har även jag en åsikt om deras beteende.. Jag verkligen HATAR att åka buss, busschaufförer är helt galna i trafiken och har oftast ingen respekt för andra som ska kliva på heller.

Kan ge några exempel som inträffat under tiden jag bodde i Luleå.

Då var det en gamling som skulle kliva på där bak i bussen och då stängde busschauffören dörren för tidigt så gubbens hand klämdes.

Och engång så kom det en kille hoppandes på kryckor i all hast för att hinna med bussen och busschauffören såg han men fortsatte köra trots att killen hunnit fram till dörren. Hur jävla respektlöst är inte det? Jag satt faktiskt på den bussen då och det var inte heller fullt i bussen.. utan han bara sket i killen.

Så jävla respektlöst att bara köra när dom ser att han har nog svårt att ta sig fram eftersom han går på kryckor. Och sen när han hoppar fram så fort han kan så kan dom inte ens öppna dörren åt han. Så jävla lågt.

Nu förstår jag att ni säkert tänker "Det är inte deras fel att han kommer försent", "Dom gör bara sitt jobb"..osv.
Ja nog fan förstår jag att dom inte kan sitta o vänta in alla som kommer sent.. men bussen stod ännu kvar på hållplatsen och skulle precis börja köra då han kom. Ajja, jag tycker iaf att dom är lite respektlösa för dom som har det svårt att ta sig fram snabbt.

Och en till sak med busschaufförer, dom kör som idioter! Jag vet inte hur många gånger jag suttit på en buss och sett dom nästan krocka in i andra bussar, lastbilar, bilar osv. Och engång så körde busschauffören så galet så hans backspegel smälldes av mot en annan buss. Det är sjukt hur dom kör! Fattar inte att dom ens har körkort.

Okej, alla kanske inte är så galna.. men nästan varje gång jag åkt buss har det varit så. och jag har åkt en jäävla massa buss kan jag säga er. Men så finns det ju trevliga busschaufförer också :)

Kommentarer
Postat av: mathilda

SV: Ja :P när har ni lov?

2010-02-15 @ 16:01:12
URL: http://mathildaslife.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0