Tips för "fluffigt hår"


Det var längesen jag gav er nå tips så nu tänkte jag ge er ett. Nämligen hur man får lite "fluff" i håret så det inte ligger helt platt. det är ett ganska enkelt tips och dom flesta vet nog redan om det.. Men jag tänkte tipsa er iaf!

Jag lyckas aldrig få mitt hår att se fluffigt ut hur mycket spray o mousse ja än använder.. de lägger sig ändå direkt.. så här kommer tipset som får det att hålla iaf ganska länge!

Blöt hela ditt hår eller duscha ur håret som vanligt.. sen borstar du till din bena och de i håret så den ligger rätt medans håret  är ganska blött. du ska alltså inte torka håret torrt, utan börja nästan direkt efter du sköljt ur håret.

Ta bara en handuk i håret och ha den i 5 min ungefär sen börjar du fixa håret och det gör du såhär:

Som sagt, kamma igenom ditt hår och fixa till benan medans det är blött.

När du gjort det så lutar du fram huvudet så håret hänger ner, sedan tar du först mousse (om du har) och fördelar de jämnt i händerna , sedan drar du händerna genom håret.. Fokusera mest på att få det som i underhåret.


snygg bild va? ;)

sedan tar du spray och sprayar (stå ännu framåt lutad), sedan kan du föra tillbaka huvudet och lyfta lite hår och spraya på dom ställena du vill ha det "fluffigt" på.

sedan behöver du en hårtork, du lutar fram huvudet och blåser torrt håret så. Fokusera mest på underhåret och sidorna.

När du sedan känner att håret är torrt så är det bara att kamma håret, dock löst och inte för mycket för då försvinner de där fluffiga! därför är det bäst att du kammar till håret innan du börjar.

Sen är det klart ! det kankse inte är världens fluff ! Men det är dock fluffigare än vad du i vanliga fall har. det funkar på mig och borde nog funka på er också!

GLÖM INTE RÖSTA PÅ VECKANS BLOGG >>http://zannyh.blogg.se/2009/august/finalisterna-i-veckans-blogg-1.html<<

Kommentarer
Postat av: Em♥

Allt bra idag ? = )

2009-08-28 @ 15:23:48
URL: http://heiskanens.blogg.se/
Postat av: Amandah

Får jag bara fråga, hur är du?:) Kram

2009-10-01 @ 22:50:54
URL: http://trekopparchoklad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0