Serial mom!


det var ett tag sen jag gav er ett filmtips, så nu tänkte jag ge er ett!

Har föresten märkt att jag bara tipsar er om gamla filmer? hmm, men jag får tipsa er om nya snart! dessutom strömmar det in så många nya filmer så man glömmer bort att se alla dom gamla godingarna som finns där ute i filmvärlden! Men här kommer mitt filmtips iaf!


Titel: Serial mom

Handling: Amerikansk komedi från 1994.
Beverly Suthpin är en lyckligt lottad hemmafru. Hon är gift med en framgångsrik tandläkare och har två välartade barn - Misty och Chip. Men under den välputsade ytan döljer sig en vrede som bara väntar på att få komma ut. En dag när sonens lärare uttalar sig om Chip i mindre positiva ordalag på ett föräldramöte, mejar Bev efteråt ner läraren på skolans parkeringsplats. Med Bevs plötsliga smak för mord får ytterligare fem stackare sätta livet till. Polisen är henne på spåren, och uppmärksamheten i media har helt plötsligt gjort Bevery till en kändis.

I rollerna: Kathleen Turner, Sam Waterston, Ricki Lake, Matthew Lillard, Mary Jo Catlett. Regi: John Waters.

Min åsikt: Själv tyckte jag filmen var ganska skum.. man vart som lite små less på henne när hon hela tiden skulle mörda! Men den är ändå ganska så kul om man har dålig humor. Kanske inte den bästa genom tiderna, men jag tycker dock den är sevärd!

Betyg: 3/5


Kommentarer
Postat av: Thea

Åh jag missade den när den gick på tv. Hade velat se den... Men då har jag något att se fram emot en dag då humorn är låg.

2009-08-21 @ 13:49:05
URL: http://bringyourowndiamonds.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0