Hiss & diss med att bo själv.


Tänkte hissa och dissa några saker med att bo i egen lägenhet och inte bo hemma hos föräldrarna :) Dock har jag bara bott ensam 3-4 dagar.

Vi börjar med Diss tycker jag!


STÄDA! - det antar jag att alla som flyttar hemmifrån kommer dissa.. Det är verkligen jobbigt när man ska städa hela lägenheten. Fast jag tror ändå det kommer gå rätt bra i början eftersom man vill ju ha rent o snyggt då man just flyttat in osv. Men efter nån månad kommer det nog vara en stor pina, speciellt när man går skola på sidan om också.


BO UTAN FAMILJEN. - det är jobbigt att bo så långt ifrån sin familj och inte kunna se dom varje dag och när man vill. Jag saknar dom redan nu.. pappa, mamma, mormor, moster, syrran o brorsan.

DYRT! - När man bor själv så måste man också handla allt själv, och det är först då man inser vad allt egentligen kostar. Det är först nu man inser varför mamma o pappa tjatade på en att inte slösa på schampo, tvättmedel osv..


Hiss!

MITT HEM! - jag älskar verkligen känslan av att veta att det här är min lägenhet och mitt hem! (Eller mitt och Dennis hem är det ju såklart ) Det är så otroligt skönt att få bo själv och kunna göra vad man vill när man vill utan att man måste anpassa sig efter resten i familjen och deras behov/önskemål.

TA EGET ANSVAR! - det känns verkligen skönt att få ta sitt eget ansvar och fatta sina egna beslut! Man kan bestämma när man ska diska, städa osv utan att någon gnäller på en om de :P hehe.

HANDLA SJÄLV! - ååh vad det är skönt att kunna handla sin egen mat och bestämma vad man vill äta och när man vill äta. Inte för att jag fick dålig mat hos pappa o mamma då jag bodde där, men nu kan man äta precis vad man känner för!  Dock är det dyrt att handla allt själv.. men man får ju se över ekonomin så man klarar sig!

Kommentarer
Postat av: M A L I N

det finns några nackdelar men mest fördelar !

2009-08-23 @ 20:07:47
URL: http://www.malinh.com
Postat av: Laila

Tack =) Ja jag gillar också blont på mig men alla passar ju i olika =) Haft en bra söndag hittils gumman? =)

2009-08-23 @ 20:23:42
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Trinidaz

Jätte bra inlägg !

2010-05-18 @ 18:47:12
URL: http://trinidaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0